Het inhoudsplan wordt een week van tevoren opgesteld en bepaalt vooraf de titels van posts met publicatiedata. Dit maakt deel uit van een uitgebreide promotie op alle sociale media, inclusief Instagram. 3 opties voor het organiseren van inhoud Leerrekening Meestal gebruikt om educatieve cursussen te promoten, maar niet alleen. U kunt ook een trainingsaccount aanmaken en laten zien dat kopers geen betere verkoper kunnen vinden, omdat alleen u zoveel weet over uw producten / diensten. De basis van de strategie in dit geval zal het creëren van begrijpelijke inhoud zijn, die qua bruikbaarheid de concurrenten ver vooruit zal gaan. Site te koop Je opent met andere woorden een winkel op Instagram. Zoals in elke andere online winkel, moet u de verkoopteksten verdunnen met entertainment en informatieve inhoud en persoonlijke informatie delen. Persoonlijke blog Je kunt ook verkopen via persoonlijke blogs. In dit geval praat u over uw leven en onthult u tegelijkertijd een of meer onderwerpen. Plaats de link naar de services in de profielkop. Deze strategie heeft zijn voordeel: je legt niemand iets op en omringt jezelf met mensen die je leuk vindt. Hoe u een contentstrategie opbouwt Selecteer het type account. In dit geval moet je voortbouwen op je innerlijke gevoelens. Wat staat dichter bij jou: mensen lesgeven, over jezelf praten of verkopen? Bedenk wat u het beste kunt. We vormen de structuur van de inhoud. Begin met het type account – u hebt een platform gekozen voor verkoop, ontwerp uw profiel dienovereenkomstig en schrijf verkoopteksten, maar wees niet te opdringerig. Als je je publiek overspoelt met het verkopen van berichten en geen verhalen vertelt, zal je niet anders zijn dan andere accounts. Als u een beetje verkoopt, krijgt u het gevoel dat u zelf niet erg brandend bent met uw bedrijf. In het trainingsaccount ligt de nadruk op super-bruikbaarheid, maar als je een beetje persoonlijk / verkoper toevoegt, doet het geen pijn. Voor een persoonlijke blog moet je charisma hebben, en je moet het nog steeds thematisch maken: een of twee onderwerpen die door de hele blog lopen. Bekijk bij het analyseren van uw inhoudsplan welke berichten geschikt waren en verwijder ze. We beslissen over accenten. We weten dat een merk niet alleen over kleuren en symbolen gaat. Dit is ook wat klanten van ons verwachten. Geeft u erom? Altijd helder proberen te communiceren? Toon het in je berichten. Weten uw klanten dat u zaken anders aanpakt? Benader contentcreatie buiten de gebaande paden. Maak een inhoudsplan voor de komende week. Functies van teksten voor Instagram Houd rekening met de technische beperkingen. Het Instagram-fotobijschrift is beperkt tot 2000 tekens met spaties, maar abonnees zullen de aandacht moeten trekken van de eerste zin, omdat ze alleen de eerste drie regels onder de foto zullen zien. Bovendien, wanneer het account een groot actief publiek verzamelt, zullen ze zich ongemakkelijk voelen bij het bladeren door opmerkingen op zoek naar een voortzetting van de post. Het is heel goed mogelijk om binnen dit kader te blijven, zelfs als je een echt verhaal vertelt. Het tweede punt heeft betrekking op de schrijfstijl. Er is vaak gezegd dat de belangrijkste doelgroep van het sociale netwerk de generatie van millennials is (geboren in de periode van 1980 tot 2000), dus schrijf eenvoudige teksten, zonder gek. Kies een eenvoudig presentatieformaat en varieer de hoeveelheid informatie afhankelijk van het onderwerp van je blog. Het derde belangrijke punt is geletterdheid. Alle berichten moeten naar het ideaal streven. U kunt alfabetisering controleren in speciale services. Post-ideeën verkopen We schrijven kort, gemakkelijk, alsof we met een vriend praten, maar vergeet niet om klanten te haken: Geef de belangrijkste voordelen van het product aan. Ze moeten zinvol zijn. De eerste paar regels moeten worden gehaakt. Dit geldt vooral voor het “korte” Instagram-formaat. Specificeer doelgroep. Het moet herkenbaar zijn. Het doel van de tekst is niet alleen om te verkopen, maar om te verkopen aan een specifieke categorie consumenten. Stel het tijdsbestek in waarin het product in de uitverkoop zal zijn (indien van toepassing). Geef de prijs aan. We maken uw aankoop gemakkelijk. Hoe gemakkelijker het voor een abonnee is om een analoog te vinden, hoe kleiner de kans dat hij tijd zal besteden aan het zoeken naar een prijs in uw account. Als je wilt, kun je in één alinea passen. IKEA doet dit meesterlijk. Aankondigingen van nieuwe producten. Laat uw abonnees weten of u van plan bent producten of diensten aan het assortiment toe te voegen. Vraag het publiek naar hun mening, want je werkt voor hen. Pas uw suggestie aan op basis van likes en opmerkingen. Voordat u een recensie toevoegt, kunt u de koper aanvullende vragen stellen. Wat vond je precies leuk? Hoe heb je de kleur, kwaliteit, levering, smaak, materiaal beoordeeld? Welke kennis heb je opgedaan? wat wil je graag veranderen? Door een conforme beoordeling te plaatsen, wint u vertrouwen en extra interesse in uw producten. Bovendien is het een van de instrumenten om met bezwaren om te gaan. Dien regelmatig beoordelingen in. Dien uw beoordelingstekst in en voeg deze bij uw opmerking. Wat kun je schrijven? Vertel ons iets over het product en de klant. Wat wilde de klant? Was de bestelling moeilijk? Heb je het snel voltooid? Wat is er speciaal aan dit product? Het probleem is dat niet iedereen de tijd wil nemen om te beoordelen, vooral drukke mensen niet. In dit geval kunt u de tactiek “interviewen” gebruiken. Stel dezelfde vragen en vraag toestemming om de foto van de klant te plaatsen. Goed geschreven recensie: boeiende foto, emotionele opmerking van de eigenaar en verkooptekst aan het einde Vergelijking van verschillende producten. Beschrijf de verschillen in doelgroepen. Welke producten passen het beste bij verschillende categorieën consumenten? Negatieve ervaring. Hoe ging het mis en hoe loste je het op? Wat hielp om jezelf bij elkaar te brengen, een fout toe te geven en de juiste maatregelen te nemen? Ideeën voor leuke / informatieve berichten Eigen koers. Koppen creëren het gevoel van een online publicatie. Ze onderscheiden het account tussen tientallen andere vergelijkbare onderwerpen. Hoe kom je op een rubriek? Denk na over waar je regelmatig over zou kunnen praten. Dit is waar je sterk in bent en wat een fundamentele menselijke behoefte is. Het hoeft niet origineel te zijn. In het ideale geval wanneer alleen jij en niemand anders de auteur van de rubriek kan zijn. Het is de moeite waard om er een aparte sectie van te maken en de hashtag van een auteur toe te wijzen. Beschrijf het nieuws op een positieve manier. Zorg ervoor dat u aangeeft hoe de innovatie de klanten ten goede zal komen. Het werkproces. Open de deur naar je ateliers, laat zien hoe het bedrijf van binnenuit werkt. Mensen zijn altijd geïnteresseerd in een kijkje achter de schermen. Laat uw commentaar mensen vertellen waarom alles in uw bedrijf is zoals het is en niet andersom. De tweede optie: geef mensen een idee van het moment – vertel ons precies hoe het op dit moment in uw bedrijf gaat. Ideeën voor persoonlijke berichten Filosofisch redeneren. Redeneren over het leven, wereldwijd en urgent in relatie tot uw bedrijf. Als je een technisch publiek leidt, kun je praten over hoe verschillende technieken de stemming van tieners beïnvloeden. Bedenk wat het voor uw publiek interessant zou kunnen zijn om het onderwerp intern te onderzoeken op banaliteit. Denk je dat je echt iets te zeggen hebt? Heb je dit bericht door de lens van professionele of levenservaring gehaald? Zo ja, dan kunt u publiceren – de tekst zal populair zijn bij lezers. Praat over intrapersoonlijke veranderingen. Het is helemaal niet nodig om de deur naar de ziel te openen en abonnees uit te nodigen om daar te stempelen, maar het is heel goed mogelijk om de afstand tussen jou en de klanten te verkleinen door middel van een persoonlijk verhaal. Waarom zijn toespraken van beroemdheden voor Harvard-alumni zo populair? Studenten horen dat J.K. Rowling, voordat ze beroemd werd, op de bodem vertrapte, en Steven Spielberg decennia lang geen succesvolle film kon maken, en voor hen levende mensen te zien die de moeilijkheidstest hebben doorstaan en niet zijn gebroken. Het zijn zulke mensen die moeilijkheden hebben meegemaakt die ik wil vertrouwen. Instagram is live communicatie. Berichten moeten een foto van hoge kwaliteit hebben, gemakkelijk en emotioneel geschreven zijn. Het is wenselijk om binnen 600-700 tekens te blijven, zodat de tekst op het telefoonscherm past. Blijf bij het plannen van nieuwe berichten binnen het bereik van uw account en overweeg abonneevoorkeuren op basis van likes en reacties. Succes!
|
https://marketingbook.shop/ |